Persondatabehandling og handelsbetingelser
Persondata
Ingen personlige oplysninger, der registreres hos Nordhjem ApS, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand, medmindre dette sker i forbindelse med helt eller delvist salg af virksomheden. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Nordhjem ApS og vores webudbyder Dandomain.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker, krypteret metode gennem betalingsgateway hos onpay.io.
Nordhjem har ikke adgang til betalingskortdata.
Når du besøger Nordhjems hjemmeside anvender vi cookies (betegnelsen for en fil, der gemmes på din egen PC) til at registrere, hvad vores kunder ser på i butikken, styre købsflow samt at måle trafikken på hjemmesiden.
Vi benytter disse oplysninger til at forbedre vores hjemmeside, tilpasse vores vareudbud og øge vores service.
Det er desuden muligt at bede om at få gemt egne adresseoplysninger i en cookie, så disse kan anvendes ved næste besøg i shoppen. Ønsker du på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres via SSL-forbindelse og lagres elektronisk på ukrypteret form og gemmes i henhold til bogføringsloven i mindst 5 år.
Desuden registrerer vi IP-adressen og hardwareplatformen, hvorfra evt. køb foretages.
Man kan desuden valgfrit få sin e-mailadresse optaget på en mailingliste, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Nordhjem ApS. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes, som man ønsker.
Jvf. persondataregulativet oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi om ønsket sletning i det omfang, dette holder sig inden for regnskabslovgivnings rammer.
Databehandler for Nordhjem ApS er Dandomain A/S - CVR-nr. 29412006
Bestilling
Tilføjelse til ordrer.
Når du har afgivet din ordre er din betaling låst af Nets (PBS), og vi kan derfor ikke tilføje flere varer til ordren, og dermed forøge ordrens samlede beløb. Vi har generelt heller ikke mulighed for at samsende flere ordrer på grund af den store ordremængde, vi arbejder med.
Priser
Under udsalg med videre kan vi være i gang med at nedsætte varer. Der kan ligeledes i slutningen af udsalg blive tale om en slutspurt, hvor allerede nedsatte varer vil blive nedsat yderligere.
Du skal være opmærksom på, at den pris, som du betaler for dine varer altid vil være den pris, som der var tale om på ordretidspunktet - også selv om varen den dag, vi ekspederer din ordre, nu er blevet yderligere nedsat.
Du kan dog aldrig komme til betale mere for en vare, end på ordretidspunktet. Det er rent administrativt ikke muligt for vores personale at tjekke, om der er sket yderligere nedsættelse af en vare.
Nordhjem tager forbehold for tastefejl eller tekniske fejl på hjemmeside og i nyhedsbreve - og vi forbeholder os ret til at afvise en ordre, såfremt det skulle være sket.
Udsolgte varer
Alle varer er på lager - medmindre der er anført andet. Dog kan der i særlige tilfælde være tale om varer, der ikke er nok af - typisk, hvis flere kunder afgiver deres ordre på den samme vare samtidigt.
I dette tilfælde forbeholder vi os ret til at tilrette ordren, således at det faktiske antal varer - og varebeløb fremgår af fakturaen.
Dette vil af praktiske grunde ske uden, at vi kontakter dig forinden.
Ønsker du varen på et senere tidspunkt, når den igen er på lager, skal den genbestilles.
Du kan dog altid angive i kommentarfeltet på din ordre, at den ikke må gennemføres, hvis ikke alle varer er på lager.
Der tages forbehold for fejl i prissætningen.
Betaling
Nordhjem ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, Mastercard, Maestro, Visa-kort og JCB.
Betaling med kreditkort vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Nordhjem ApS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol.
Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Levering - og fragt
Levering sker hurtigst muligt. Typisk afsender vi ordren indenfor 1-2 dage efter, at vi har modtaget den fra dig, hvis alle varer er på lager.
I forbindelse med udsendelse af specielle tilbud, under udsalg og i højsæsonen kan leveringstiden være lidt længere.
Alle varer sendes med GLS. Ved flexlevering fraskriver Nordhjem sig ansvaret for bortkomne pakker.
Fragt koster 59 kr. til GLS Pakkeshops i Danmark - og 79 kr. til Private Delivery i Danmark.
Hvis din ordre er over 600 kr. falder fragtprisen til 39 kr. (både til pakkeshops og Private Delivery) - og hvis din ordre er over 1.000 kr., bliver ordren fragtfrit leveret.
Dette gælder for danske ordrer.
For udlandet gælder specifikke priser alt efter land.
Hvis din pakke ikke kommer frem
Skulle der ske det, at en pakke bliver væk hos GLS, så efterlyser vi den.
Oftest findes pakken straks - men i sjældne tilfælde startes der en efterlysningssag.
Her kan der gå op til 30 dage, inden sagen afsluttes.
Savner du din ordre, vil vi bede dig om at maile til kundeservice@nordhjem.dk
Uafhentede pakker din pakke afgår fra os, afsendes automatisk en mail til dig med meddelelse om dette. Din pakke bør herefter være hos dig indenfor få dage. Modtager du ikke din pakke - eller meddelelse fra GLS om, at din pakke kan afhentes i en pakkeshop, vil vi bede dig kontakte os omgående. Så hjælper vi dig med at finde ud af, hvor din pakke er henne. Efter 6 måneder er det dog ikke længere muligt at spore en pakke.
avner du din ordre, vil vi bede dig om at maile til kundeservice@nordhjem.dk.
Hvis din pakke ikke afhentes inden fristen i pakkeshoppen - og returneres til os, skal du være opmærksom på, at vi bliver pålagt returomkostninger og at vi forbeholder os ret til at fratrække 59 kr. for danske forsendelser. Vær opmærksom på, at udenlandske forsendelser koster mere.Når din pakke afgår fra os, afsendes automatisk en mail til dig med meddelelse om dette. Din pakke bør herefter være hos dig indenfor få dage. Modtager du ikke din pakke - eller meddelelse fra GLS om, at din pakke kan afhentes i en pakkeshop, vil vi bede dig kontakte os omgående. Så hjælper vi dig med at finde ud af, hvor din pakke er henne.
Efter 6 måneder er det dog ikke længere muligt at spore en pakke.
Savner du din ordre, vil vi bede dig om at maile til kundeservice@nordhjem.dk.
Hvis din pakke ikke afhentes inden fristen i pakkeshoppen - og returneres til os, skal du være opmærksom på, at vi bliver pålagt returomkostninger, og at vi forbeholder os ret til at fratrække 59 kr. for danske forsendelser.
Vær opmærksom på, at udenlandske forsendelser koster mere.
Dog skal du, hvis du skal gøre brug af din fortrydelsesret forinden skriftligt have givet os besked om, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten.
Hvis din pakke kommer retur til os og du ikke har givet besked om fortrydelse skriftligt forinden, så betragtes det ikke som fortrydelse - og vi opbevarer herefter din pakke i op til 6 måneder, hvorefter den destrueres.
Du skal selv betale for genfremsendelse.
Pakken er i så fald stadig din ejendom.
Leverancer til udlandet
Nordhjem ApS har salg til hele Europa. Disse bestillinger ekspederes KUN ved brug af kreditkort – for eksempel VISA eller MASTERCARD.
Der er forskellige takstzoner for de forskellige lande. Du skal derfor vælge dit land, når du vælger forsendelse, så bliver fragten automatisk rigtig. Vi sender varer uden moms til lande udenfor EU - vær dog opmærksom på, at der i visse lande udenfor EU kan opkræves ekstra moms/told i modtagerlandet. Nordhjem kan ikke gøres ansvarlig for dette. Vi anbefaler, at du undersøger toldregler i dit eget land, inden du handler.
Vores salg til udlandet er i første omgang målrettet udlandsdanskere, og alle tekster på vores hjemmeside er derfor skrevet på dansk.
Nordhjem bruger i udlandet GLS.
Reklamationsret
Nordhjem ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles os indenfor rimelig tid. Det betyder i praksis, at du skal undersøge dine varer straks ved modtagelsen. Hvis der er noget, du gerne vil reklamere over skal det gøres straks ved henvendelse til kundeservice@nordhjem.dk. Du må ikke ændre varens beskaffenhed - f.eks. vaske varen, hvis du ønsker at reklamere over den - og de evt. fejl så ikke længere kan konstateres. Vi finder, når du henvender dig, sammen ud af, hvad der skal ske herfra. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder vi - efter aftale - returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Vi gør opmærksom på, at hovedparten af vores varer bliver produceret i Østen - og at der derfor kan være små hak, glasbobler, uregelmæssigheder i varerne. Mål angives efter oplysning fra vores leverandører - og de kan svinge en smule i det færdige produkt. Vi betragter IKKE dette som fejl - men synes, at det er en ekstra charme, som giver varen dens unikke karakter.
Reklamation og varereturnering
Alle spørgsmål til kundeservice@nordhjem.dk
Varereturnering foregår til:
Nordhjem ApS
Præstegårdsmarken 1
8740 Brædstrup
HUSK AT SENDE DIREKTE TIL NORDHJEM OG IKKE TIL PAKKESHOP
Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav, ligesom pakker leveret uden omdeling eller sendt til en pakkeshop/udleveringssted vil blive sendt retur af pakkeshoppen.
Der er ikke mulighed for at returnere pakker personligt.
Returomkostninger afholdes kun af Nordhjem efter forudgående aftale.
Der går typisk en god uges tid fra vi modtager din pakke, til den er kontrolleret og behandlet af vores bogholderi. Ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
EU's klageportal
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.
Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@nordhjem.dk.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter eller returnerede varer overføres pengene til den konto, hvorfra varerne i sin tid blev betalt
Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på dit køb, regnet fra den dag, du modtager pakken.
Ved fortrydelse af det samlede køb, skal du forinden kontakte os på kundeservice@nordhjem.dk.
Du skal returnere varerne i samme stand og mængde som du modtog dem. Er en vare leveret i original emballage, skal den returneres i denne.
Omkostninger til returnering afholdes af dig. Dog vil du, hvis du har returneret hele din ordre, få den købsfragt retur, der var på den samlede ordre, hvis det er tale om returnering af det samlede køb.
Med hele ordren gælder det også evt. kampagnegaver eller andet, som fulgte med ordren.
Man kan ikke fortryde sit køb ved ikke at afhente sin pakke - se ovenfor.
Der går typisk en god uges tid fra vi modtager din pakke, til den er kontrolleret og behandlet af vores bogholderi.
For praktiske detaljer - se punktet ''Reklamation og varereturnering''.
Handelsbetingelser er opdateret den 30/05/2024